måndag 2 februari 2009

Samma skor?

Ingen träning har det blivit, var lite sugen på att springa i helgen men det var snö och halt så jag lät bli, ska se om jag kan få till ett - två löppass denna veckan mest för att hålla mig i form.

Upptäckte att jag har haft olika skor på fötterna när jag sprungit alltså, 2 olika sorters skor, en typ på höger och en på vänster. De ser rätt lika ut till färgen och modellen men märket skiljer och det kan ju inte vara bra att springa så..kanske därför jag har haft ont i högerfoten i en vecka nu.

Är sugen på att prova att springa med GPS:en med, Hoppas jag får en tid denna gången, vill veta vad man har för medelhastighet och om den påverkas ju längre jag springer när det är ett sådant kort avstånd som 5 km. Tydligen ska det gå att spara undan tider och hastigheter vid varje km sen kan man sitta och föra statistik över kurvorna. Tyvärr går det inte att föra över datan från pulsmätern till datorn utan en PC pod, och den kostar ju en tusenlapp med så jag hopppar nog det och för över manuellt istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar