fredag 30 januari 2009

Seedningstider

Ja då var Stråkenloppets seedningstider uppe med på Vasaloppets hemsida och som väntat så blev det ingen seedning här heller. 3.45 drog de gränsen vid, vilket hade varit helt ok vid normala förhållanden men jag kan inte tänka mig att många motionärer lyckades komma under den tiden i Söndags, speciellt inte när eliten var så prioriterad som den var i spåret.

Det var ju rätt väntat och inget att bli besviken över att jag inte lyckades seeda mig. Istället stack jag ut och sprang en runda i parken där hemma. Har skaffat en GPS pod som jag ville prova, alltid roligare om man kan kombinera träning och teknik =)
Lyckades matcha ihop pulsklockan och GPS:en och startade tidtagningen och sprang iväg, blev samma sträcka som sist 2 varv runt som jag tidigare trott var 5,5 km men nu skulle jag verkligen få veta avståndet, trodde jag!

Under tiden jag sprang runt så tittade jag på pulsklockan och såg en hastighet som varierade mellan 10 och 12 km/h, ville inte stanna för att lära mig vad som visades på klockan utan tänkte att jag får göra det efteråt. Tyvärr visade det sig att klockan hade inte startat så jag fick inte träningstid, avstånd, puls eller någonting, det enda jag fick var ett träningspass men det var väl det som var meningen från början ändå....=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar