tisdag 20 januari 2009

Hatar inte ruillskidor, var lite bitter sist bara

Efter mitt förra bittra inlägg får jag skriva något positivt tänkte jag. Fick träningsvärk av rullskidorna som jag åkte i Söndags och det är ju alltid positivt. Är en rätt så tråkig sträcka jag åker på ribban fram och tillbaka några gånger, denna gången blev det bara en gång. När jag tränar rullskidor med Björnstorp är det verkligen MYCKET roligare, tyvärr blir det inte så ofta längre. Nu blir det ju ca ett skidlopp varannan vecka, på snö t.o.m =) och det är tillräcklig träning för mig.
Tanken är att denna terminen ska ajg satsa på Taekwondo och varva lite med löpning, åka rullskidor kommer jag inte att göra efter 1 Mars då Vasaloppet är över, snöskidor får vi se om det blir något mer. Man har ju en förmåga att glömma hur jobbigt saker är efter bara en liten stund. Av Maserloppet kommer jag bara ihåg att det var kul, bra glid och skönt att komma i mål. Att jag var helt slut, kämpade som ett djur och bara ville lägga mig ner och be tävlingsledaren skicka ut en skoter att hämta mig det är nästan redan glömt!
Tur man har kan förtränga de jobbiga stunderna med sitt selektiva minne =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar