torsdag 22 januari 2009

Dåliga trenden bruten

Sitter här framför datorn och är supernöjd! Har äntligen lyckats komma igång med träningen och så skönt det var. Hade ju egentligen tänk börja med taekwondo denna veckan men det blev ingen träning i tisdags eftersom jag satt fast i e bilkö i en timme istället. Idag är det med taekwondo men jag vågar inte riskera att gå dit och skada mig och missa skidtävlingen på Söndag.

Istället blev det löpning idag, vilket jag inte gjort sedan 24e november så det var verkligen dags.
2 yttervarv runt pildammsparken i vad som kändes som ett rätt snabbt tempo men klockan visade 30 minuter vilket är riktigt långsamt. Nåja får väl ta det för vad det är första gången och utgå från denna tiden och förbättra den istället.

Efter halva första varvet fick jag otroligt ont i sidan, inte riktigt som håll, mer skarp smärta, jag försökte ändå slappna av och springa vidare och det gav med sig efter ett tag, förutom det var det inga problem, ingen fot som domnade och det var krafter kvar i slutet. Niu ska jag bara stretcha och belöna mig med en varm dusch! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar