lördag 24 januari 2009

Förberedelse Stråkenloppet

Då var det dags för mitt andra skidlopp, denna gången i Mullsjö nordväst om Jönköping. Hade hoppats på att få lite bättre föutsättningar än sist med vädret och före men det har minsann blivit plusgrader just denna helgen, lite irriterande. Efter att ha lyssnat på "experterna" så är det visst klister som gäller. Jag ha rju inget kliste roch dessutom tejp på med någon sprayvalla ovanpå det. Körde lite vallaväck och tänker lämna in skidorna för vallning vid starten imorgon istället.

Snö finns där visst inte heller utan de har en bana på 3,4 km som man får åka 13 varv, grymt tråkigt. Ska man hitta något positivt så är det ju att man passerar vätskekontrollen vid starten många gånger i alla fall =) dessutom är det visst en väldigt flask bana, 2 backar på 10-15 meters stigning det är det hela. Hoppas att jag kan lyckas att få en tillräckligt bra tid denna gången för att seeda upp mig ett startled till Vasaloppet!

Nu är det sängdags här, klockan är redan 22.00 och jag måste upp vid 05 imorgon bitti, hoppas jag får ordentligt med sömn nu bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar