onsdag 4 februari 2009

Pulsmätare och GPS

Tänkte jag skulle ta ett lugnt joggin pass idag, mest för att hålla igång kroppenlite men framförallt för att se om jag kunde få igång GPS och pulsmätare och få både distans, hastighet, puls och träning denna gången. Flera gånger trodde jag att det funkade, jag satte igång, sprang en bit och stannad eoch kollade men ingenting. Efter kanske en km såg jag dock något som kunde vara en hastighet, det var ju rätt så mörkt och lampan fungerar sådär men jag bestämde mig för att springa klart varvet i alla fall.
Det var rejält kallt, jag frös ordentligt om fingrarna och fick ont i benet så jag bestämde mig för att bara ta ett varv.
När jag kommit hem tittade jag på klockan och det visade sig att den hade mätt i miles/hour. Ställde om den till km/h till nästa gång men det verkade inte som omm den räknade om hastigheten eller så funkade den inte, den visade min maxhastighet som 5 km/h och det kändes som att jag sprang snabbare denna gången(sist var det mellan 10 o 12 km/h) så jag litar inte riktigt på den. Blir väl till att sätta sig med instruktionsboken till sist ändå...

2 kommentarer:

  1. Laddad inför Engelbrekt?
    Är själv sugen på att åka under bättre förhållanden än vad det var förra året. Men det är så jäkla långt att åka...i bil själv alltså.
    Första varvet kommer gå härligt, det är andra rundan som blir segt.

    SvaraRadera
  2. Jag är så jäkla laddad nu! Hoppas verkligena på bättre förhållanden än de andra loppen men nu ser det riktigt lovande ut, -5 grader, tyvärr ska det snöa med, men det är ju 3 dagar till, väderprognosen kan ändra sig flera gånger till =)

    Långt att åka? Vi kör ju från Malmö, det är långt att åka. På funbeat finns det massa folk som samåker till loppet och det går ju bussar direkt från Sthlm.

    SvaraRadera