måndag 23 februari 2009

Öppet spår

Igår så var det öppet spår, satt och följde lite vänner som åkte det. Var tydligen rätt så tuffa förhållanden med snöfall och nollgradigt vilket är ungefär så det brukar vara när jag själv tävlar. Det brukar resultera i att det fastnar en massa snö och is under skidorna och man får väldigt bakhalt.

För den oinsatte kan jag berätta att Öppet spår är samma sträcka som vasaloppet men utan tävlingsmomentet och ingen massstart. Detta gör att de tinte blir något 2 timmars stopp i första uppförsbacken och chanserna att klara loppet ökar radikalt. Man kan dessutom starta en timme tidigare än riktiga Vasaloppet.

Sjäklv har jag gett mig den på att jag ska fixa Vasaloppet detta året, även om jag redan gjort en svensk klassiker så va rju ursprungsmålet att åka Vasaloppet och det vill jag fortafarande göra. Alltså om mindre än en vecka så ska det förhoppningsvis vara avklarat.

Har inte blivit så mycket mer skidåkning, ingen alls om man räknar noga utan mina totala mil på snö stannar på 25 detta året vilket är myyyycket mer än jag hade förra året.

Hann med ett första taekwondopass förr aveckan och fastän man har åkt skidor i flera mil så räcker det med 15 minuters hård träning för att jag ska vara helt slut. Jag har dessutom haft träningsvärk hela helgen och då stretchade jag direkt efter träningen, vågar knappt tänka på hur det hde känts o jag inte stretchat...

Nåja, idag så ser det ut som Vasaloppet kan bli en trevlig tillställning, minusgrader och lite sol men tyvärr nederbörd. Men det är ju bara måndag idag, meterologerna hinner ändra sig många gånger till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar