onsdag 18 februari 2009

Åka skidor i skåne?

Åka skidor i skåne, går det verkligen, nu menar jag med snö som underlag inte asfalt. Detta är ju den vitaste vintern jag upplevt på länge i skåne med allt vad det innebär, halka och skrapa rutorna på morgonen så det borde ju finnas förutsättningar.

En vän och klubbkamrat som bor en bit ute på landet hade kört upp spår med traktorn och bjudit hem mig till att träningsåka lite. Det jag mest ville testa var om jag fick ont i handleden direkt eller om det fanns en möjlighet att ställa upp i Vasaloppet. Eftersom det var så kallt och hade frusit var spåren väldigt hårda så vi åkte ovanpå traktorspåren, fungerade förvånansvärt bra, det gled på som bara den, mest stakning blev det, hade inte ens vallat skidorna. Tror vi åkte någonstans runt 10-12 km, hade GPS:en på mig men den startade visst inte så jag fick bara med sträckan för sista varvet.

Handlederna kändes riktigt bra och kroppen i övrigt redo för att ta sig an de 9 milen som väntar om mindre än 2 vecor nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar