tisdag 3 mars 2009

Vasaloppet 2009 - Uppladdning

Då var det äntligen dags för den stora utmaningen.
Bodde i Fiskarheden bara 3 km från starten och hade en hel extra dag att förbereda sig och ladda upp. Lördagen spenderades faktiskt med att åka skidor och testa glidet samt prova blåbärssoppan 2009 i Mångsbodarna så man hade vant magen vid den nya årgången.

Var ute vid starten i Berga by och hämtade min nummerlapp samt passade på att ta en tur i Stadium tältet där de säljeralla nödvändiga ting för att klara av ett Vasalopp. Jag klarade mig rätt bra igenom där med att bara köpa en violett fästvalla! Andra blev helt hysteriska när de såg hur mycket saker och vallor de saknade...

Kollade in spåren med vid startfållorna, såg fantastiskt bra ut, tyvärr så brukar de inte vara lika fina under loppet men det var ju ändå ganska kallt nu så det fanns en chans kände jag! Som vanligt så blev det vallahysteri på kvällen och alla lyssnade ivrigt på de nya prognoser som kommit in. Nu såg det ut att bli uppehåll hela dagen, -10 grader i starten och mellan -5 och -3 resten av dagen, lät som ett fantastiskt vasaloppsväder enligt mitt tycke.

Tänkte försöka valla själv denna gången eftersom jag betalat 700 kr tidigare och bara fått skit för pengarna, ska det ändå bli skit så kan jag lika gärna valla själv.



Är ju inte så hemma på det här med vallning men fick låna vallajärn och fick lite tips av mina klubbkamrater så det kändes riktigt bra när jag var klar =)
Här är en bild på mig med valljärnet i hösta hugg!


Annars var det pastauppladdning och kolhydrattillskott i form av Vitargo som gällde och sen tidigt i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar