torsdag 12 mars 2009

Back in business

Dagen efter Vasaloppet hade jag riktigt svårt att gå, inte för att musklerna var ömma utan för att insidan på mina lår var helt sönderskavda. Jag fick lite skyddande vaselin när jag ändå var i sjukstugan som tur var.

Efteråt kändes det otroligt skönt att ha klarat Vasaloppet och man började redan tänka på att det var rätt kul ändå, kanske skulle göra om det någon gång, blir nog inte nästa år i alla fall, kanske lagom till 40 årskrisen?

Svt har filmat allas målgångar, min går att hitta på http://svtplay.se/v/1462566/malgangar_19_00-20_00
Spola fram till 36:30 ungefär så ser ni mig komma till vänster i bild, jag är den som ser tröttast ut...=)

Det känns lite tomt såhär nu efteråt när man klarat sina mål, visst var det tuffa mål men de var kanske för lågt satta ändå, konstigt man aldrig kan vara nöjd med sin prestation.

Nu tänkte jag i alla fall lägga ner de här klassikergrenarna, tar alldeles för mycket tid att träna till varje lopp och jag vill som sagt komma igång ordentligt med taekwondon igen, har varit där 2 gånger under 2009 =)

Mitt nästa mål är att klara göteborgsvarvet som går av staplen den 16 Maj. Denna gången hoppas jag att jag slipper alla problem som jag hade sist, isåfall är ett lagopm mål för mig att komma under 2 timmar vilket inte borde vara en omöjlightet, men jag har aldrig gjort det tidigare så träning behövs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar